Telefonsäljaren från Bredbandsbolaget skrattade gott åt mig fast jag så bestämt tackade nej till hans fantastiska erbjudande.
"Jag ser att du har några rabatter du inte utnyttjar" började han. "Men först, vad gillar du bäst, film eller sport?" fortsatte han för att lägga över initiativet på mig. Tur att man varit med förr.
Jag är aldrig otrevlig när jag pratar med telefonsäljare, men det är sällan (aldrig) jag blir övertalad att köpa nåt jag inte vill ha. Det har hänt några gånger tidigare när man gett efter i samtalet och till slut sagt "ja" fast man inte vet hur det gått till, men nu bara skrattar jag lite och rundar av samtalet så smidigt som möjligt utan att bli arg. "Jag förstår att det är ett fint erbjudande" kostade jag på mig att säga "men även om det vore gratis är det inte intressant, men det var snällt att du ringde!"
Så skrattade han till och sa hejdå. Så hade nog ingen sagt till honom tidigare.
Igår läste jag om hot och hårda ord mot parkeringsvakter och problemet finns ju i skolan och lite varstans nu, och förstås även mot telesäljare.
Dum metod. Jag ställer inte upp på att vräka ur mig invektiv. Minns den där gången säljaren i mobilaffären förgäves försökte sälja på mig en dyr surfplatta med ett dyrt abonnemang. Det slutade med att han skrattade och skakade hand med mig och liksom tackade för matchen fast han förlorade.
"Tack för att du ringde, men Nej Tack" Det är min metod.
Intressant kontakt med Bredbandsbolaget.
SvaraRaderaSjälv hakade jag på ett erbjudande om fiber. Det tog drygt ett år totalt.
Lång tid och massor med nya erfarenheter:
http://www.hemtips.com/2017/07/18/fiber-bredbandsinstallation-antligen-efter-mer-ett-ar/