fredag 12 maj 2017

I must go on

Esc-finalen i Kiev i morron, nedräkningen har börjat.

"I must go on" sjunger Robin. Tips: han kommer sjua och Portugal vinner.

"Jag är inte intresserad", säger folk, "sömnpiller, bara skräp". Ändå sitter så många och tittar, självklart jag också. Så här tycker jag:

Det är ju en av de största showerna som finns i världen så det är klart att jag kollar om jag har chansen. Lite fisförnämt att rynka på näsan och låtsas vara kulturell. Även om det mesta inte är min musik, det spelar ingen roll, ESC hör till allmänbildningen. Jag har ju för resten inte utvecklat min musiksmak sen 60-talet och kan ju inte räkna med att dom gamla låtarna håller längre så var det bra med det. I must go on!

Pratade häromdagen med ett par kompisar om ESC i gamla tider. När Alice Babs sjöng i folkdräkt. Jag fick lov att skratta lite, tyckte dom verkligen att det var bättre än dagens shower? Hylands hörna och sånt. Jag fick inte riktigt klart för mig hur dom menade, men stämningen blev lite tryckt när jag pläderade för att we must go on!

Heja Robin och Portugal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar