söndag 4 december 2016

Snapchat har tagit plats i Mitt Sjuttital

Jag har sen en tid börjat komma ihåg några drömmar när jag vaknar och det är rätt kul att fundera hur man kan få till alla tokigheter, men kanske inget man behöver mässa om här i bloggen. Men nattens dröm visar nog att jag borde ändra överskriftens "egotrippat", Nu börjar det gå lite för långt.

Styrelseledamot i Skandia
Jag gjorde en insats inatt hos Skandia, dom hade strul på sitt datasystem. Det dröjde inte länge innan jag satt i möte med direktionen och blev erbjuden en plats i deras styrelse som arbetande styrelsemedlem med uppgift att få fart och ordning på deras verksamhet i USA. Jag lovade att återkomma.

Kanske var det Natan som gjorde att min egotrippning spårade ur. "Coolt" sa han igår om farfars försök med Snapchat när han blev vän med mig där. Min första och enda. Jo, jag fick till en story på Snapchat igår fast jag inte fattade så mycket vad jag gjorde, men Natans kommentar räcker, jag är allt beredd att ta hand om Skandias USA-marknad om frågan dyker upp i natt. Jag har skickat bilden här i inlägget till dom för att imponera på dom.

Facebook och Instagram  är numera mer till för "vanligt" folk, ungdomarna håller sig till Snapchat. Men här kommer en varning till kidsen:

Var inte för säkra! Tänk om jag får med mig mina ålderskamrater i vardagslivet och i synnerhet mina styrelsekamrater i Skandia in på Snapchat, vart ska ni då ta vägen. Vi 40-talister som har hamnat i sjuttitalet, eller åtminstone är på väg in där, vi har inte förstånd att hålla oss på vår kant.

Instagram har sin "Insta Story", Facebooks Messenger  lanserade nyligen "My Day" som dom tänkt ska konkurrera med Snapchat, få se hur dom lyckas. Själv rör jag mig som synes på bilden världsvant på alla plattformar så jag blir säkert en tillgång för direktionen på Skandia.

  
             

2 kommentarer:

  1. Ska till Skandia på tisdag och onsdag på jobb - jag kan hälsa att du är redo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla om det går att dricka deras kaffe så jag vet om jag ska överväga erbjudandet. Jag är kräsen med sånt.

      Radera