lördag 3 december 2016

Rebecka Karlsson till final i Idol

Rebecka
På fredag 9/12 måste jag kolla Idol. Min scenkollega gick till final!

Jag erkänner : jag har inte sett ett enda avsnitt av årets Idol fast jag känt till att Rebecka är med, men jag har mentalt hejat på henne, det kanske har hjälpt henne till finalen.

"Ja, det var en kväll i juni, just när sommarn är som bäst", det var då vi delade scen Rebecka och jag och jag hade verkligen inte en tanke på att hon då måste ha varit bara 15 år! Och nu har hon kommit så här långt! Vare sig hon blir trea eller vinner hela alltet på fredag så hoppas jag att Rebecka har en fin framtid framför sig.

Om man ska vara noga så delade jag scen med 150 andra körsångare också och dessutom några gubbs i The Cadillac Band med bl.a. Melodifestivaltvåan Janne Lucas som jag skrutit med förr, men det kan jag väl göra igen. Och den gamle tonårsidolen Little Gerhard, 82, som fortfarande kan sjunga sina gamla hits, men nu var det Rebecka och ungdom det gällde. Heja Rebecka som hunnit bli 16 nu, jag håller tummarna för dig på fredag!

Rebecka och hela bandet
Owe Thörnqvist har jag inte delat scen med men sjungit hans Varm Korv Boogie har jag gjort många gånger, det gjorde jag t.ex. på "Rebeckas och min kväll" i juni och nu ska Owe vara med i Melodifestivalen. En given succé! Utan att ha hört hans låt bestämde jag mig direkt för att rösta på Owe. Han kommer att vara 88 år under Melodifestivalen. Unikt! Heja Owe, jag ska rösta på dig i vår!

En annan som sjungit om Varm Korv på Fyris Torg är Selma som jag brukar komma tillbaka till när jag har chansen och visa den där lilla filmsnutten från Youtube, och nu blev det ett osökt tillfälle att visa upp henne igen. Hon var 3,5 år här och har väl fortfarande vid 5,5 inte riktigt släppt det där med "Vaaaajm Kojjjjv Boogie!".   

Den här filmen tröttnar jag inte på, den har 2300 visningar so far. Och fler blir det nu med Owe Thörnqvist i Melodifestivalen.         Heja Selma!!                      







  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar