tisdag 20 december 2016

Ny motorhuv?

Har jag redan kört slut på motorhuven?
Jag har bara väntat på ett brev från Citroën att dom ville byta nåt, det brukar bli så på nya bilar, men att det skulle bli  motorhuven var lite otippat. Vad kan det bli för fel på en sån?

De flesta bilmärken åker på nåt sånt här på nya modeller och det kan ju kosta miljoner om det är allvarliga fel och nu hoppades jag på en ny motorhuv, gärna i en annan färg än vit. Klarröd skulle vara snyggt.

Automatkaffe, typ odrickbart 
Medan jag väntade på min nya motorhuv klämde jag en kopp kaffe från automaten, men det var ju bedrövligt, smakade kaffet verkligen så illa på jobbet en gång? Tur att man inte behöver dricka sånt kaffe varje dag, i Mitt Sjuttital håller jag högre kvalitet på kaffet. Visserligen en snygg och modern apparat, men nästa gång får jag allt krydda med socker, mjölk, espresso och diverse andra finesser. Jag kommer att trycka på alla knappar så kanske man kan dricka det, och jag skänker en tanke till alla som är kvar i arbetslivet, ni har det inte lätt.

Snyggt med lite färg
Så såg jag en ny Cittra som såg rätt snygg ut. lite i min stil. Här var taket och några detaljer röda och matchade det vita fint, "men får jag en röd motorhuv så är det bra nog" tänkte jag och kämpade vidare med mitt odrickbara kaffe.

Lugnt med folk i butiken förstås, vem köper bil så här strax före jul, och bilen blev också klar snabbt. "Fick jag nån ny motorhuv" frågade jag servicekillen.

Nej det var ju klart, jag blev utan. Felet fixat med lite rostskydd och ett par klisterlappar! Så det här fabrikationsfelet blev inte så dyrt för Citroën så klart. Fransk kvalitet lönar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar