söndag 18 december 2016

Because the night belongs to lovers

Kvällen började lite tveksamt.

Formen var egentligen rätt bra men jag kom inte riktigt in i matchen trots att jag hamnat i en riktigt stark omgivning men min egen insats var bedrövlig. "Man blottar sin okunnighet" brukar jag säga men NOLL rätt på NIO frågor var lite väl dåligt, sämre än vanligt. Men sen släppte det:

"Because the night belongs to lovers, Because the night belongs to love" sjöng Trio Kontrast och jag var äntligen på hemmaplan när Pro Kultur hade After Work med en musikquiz. Sånt kan man ju.

Först måste jag komma med lite bortförklaringar: Inre rummet på Pitchers, 60-70 kvm, lågt i tak och tjyvtjockt med pratglada Pro:are var inte riktigt perfekt för mina tinnitusöron. Jag hörde egentligen varken frågorna eller musiken. "Men nåt ska man väl kunna" tänkte jag och hittade en plats hos min gamle lekkamrat från 50-talet på Drottninggatan, Sniffe. Lite närmre scenen så till fråga tio hörde jag rätt tydligt när dom sjöng den där gamla fina texten. "Tänk på Nobel-festen" tipsade Trio Kontrast och folk chansade på Bob Dylan, men det var förstås Patti Smith och Bruce Springsteen! Sen klarade jag den finska dansen Humppa och White Christmas på det, Tre rätt på raken på upploppet räddade någorlunda äran.

Pro Kulturs After Work, ofta en gång i månaden, festernas fest, är en fast punkt här i Mitt Sjuttital och det här med en musikquiz i riktig engelsk pubstil är extra kul åtminstone när man hör frågan och i bästa fall kan svaret också. Och den här gången blev det efterfest också. Hos Birgitta.

Och en bra sak med After Work och efterfest här i Mitt Sjuttital är att man redan strax före nio är klar och  kan och sjunka ner i tystnaden hemma i favoritfåtöljen. Nån måtta får det vara med festandet.

Och nu vässar vi formen till nästa After Work och lyssnar tills dess på Springsteen och Patti Smith:
    
Because the night belongs to lovers, Because the night belongs to love!             


         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar