fredag 30 december 2016

En dag till har gått

Solen går upp över Öster Mälarstrand
Det var sån fin soluppgång i morse. Och fint nu på kvällen också, fortfarande över 8 grader varmt i fyrataget. Varmaste året någonsin. Vad ska man tänka? Innan jag vaknade i morse var jag ute och sprang i gnistrande vit nysnö så antagligen går jag omedvetet och hoppas på snö.

Men kortsiktigt och egoistiskt är det rätt skönt när det är snöfritt och vi hade ju några snöfria vintrar på 70-talet också, men det är klart att det här är alldeles åt pepparn, hur ska det bli? Varje år blir det varmaste hittills så 2017 slår väl på nytt värmerekord. Men så minns man somrarna på 60-talet, knappt en enda soltimme. Vi skyllde de dåliga somrarna på ryssarnas atomsprängningar då. Jag vet inte om det var sant, det kanske mer var naturliga variationer den gången.

Rätt fint också när solen börjar gå ner över Djäkneberget. 
Dan före nyårsafton, lite avslaget här på femte våningen. En promenad, lite god mat osv.

Så gick en dag... Lång dags färd mot natt.... Denna dagen ett liv...  En dag i Ivan Denisovitjs liv... Många större tänkare än jag har dragit till med nåt sånt när fantasin tryter.

En Dag med Tommy Nilsson - man kan sjunga det också.

Och bilden med bloggtiteln blev rätt snygg idag, det får bli slutklämmen denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar