tisdag 18 oktober 2016

Such a night!

Rätt ofta, lite för ofta, ställer vi fortfarande väckarklockan så att vi kommer upp ordentligt, men idag behövde vi inte vara igång förrän i 10-taget, så det blev sovmorron på första tisdagen den här veckan.

Somnade strax efter 22 och sov ostört som en tonåring utan att ens ha vaknat till en enda gång ända till halv åtta. Det är om inte rekord så säkert en toppnotering för Mitt Sjuttital. Vaknade mitt  en dröm när jag pratade lite datateknik med dansk kille och kollade några CD-skivor som Ellen, klanens 16-åring just köpt. Rätt ofta har jag numera börjat komma ihåg mina drömmar när jag vaknar men drömtydningen håller jag inom den privata sfären.

Nu missade jag några intressanta inslag i Gomorron Sverige men jag hann i alla fall med rockstjärneprofessorn Michael Dahlén som hade tankar om varför tiden går så fort, det inslaget ska jag kolla igen och kanske också inslaget om Bitcoins som jag inte riktigt förstod fast man var så pedagogisk och visade pengaflödet med sockerbitar.

Annat aktuellt på TV kan vara "Sveriges bästa hemtjänst" som sändes i går kväll. Hemtjänsten är ett tufft jobb och intressant för mig "when I get older, many years from now" som The Beatles sjunger i en låt vi nog får träna på i eftermiddag men så var det det där som professor Dahlén säger om tiden....

Dahlén tog tjänstledigt ett år när han "gått in i väggen". Hans lille son uppskattade att ha pappa hemma så sonen tänkte också bli tjänstledig när han blev stor, och det skulle man själv ha velat ha varit en gång när stressen var för stor, men det var innan ordet "livspussel" var uppfunnet

Nu väntar dagens livspussel på att lösas och i morgon ställer jag väckarklockan igen.        


        

1 kommentar:

  1. Ett av våra barnbarn ville bli pensionär direkt......

    SvaraRadera