tisdag 11 oktober 2016

En stor dag i det lilla

Värt att notera från en lite gråkall tisdag i Mitt Sjuttital: Bara småsaker, jag har lite dålig fantasi idag också.

Ingen ungdom längre...
Vår lilla bil har lämnat koltåldern och har genomgått sitt första serviceunderhåll, det är typiskt en stor dag i det lilla. Vår C4 börjar bli stor.

Det är klart att man ska sköta det årliga serviceunderhållet, eller är det självklart? Jo, jag brukar vara noga med det men visst kan man väl undra om det är värt priset. Byta olja och sånt är väl viktigt, men kolla tutan, däckslitaget och batteriet mm som ingår... Och nytt pollenfilter var det nödvändigt? Tja, jag fortsätter väl med den här servicen nästa år och nästa och nästa när hösten kryper på, det är nog bra och hoppas det är värt pengarna. Men det dröjer väl några år till innan första besiktningen.

Snygg buss, linje 5
Så åkte jag buss för första gången sen man blev tvungen att använda en mobilapp för att köpa biljett. Jag var lite nervös, skulle jag göra rätt eller dabba mig? Också det var en stor sak, men det gick bra och det är billigt med bussen, 12 kronor! Om man tänker efter så lever bilen farligt.

För oj så många bussresor jag kunde åka för det jag betalade för servicen på bilen. Och ännu billigare (och enklare) tror jag det blir om man köper ett biljetthäfte, men nej, det är inte dags än på länge, det var bara en förvirrad tanke. Nog behåller vi bilen, men det var stort att behärska mobilappen och klara min första bussresa på många år.

På kören var våra nya namnbrickor klara, det var också en stor lite sak. Vi är så många i rockkören Rock Everybody att vi har ingen chans att lära oss namnen, nu har vi en snygg namnbricka som det gäller att komma ihåg att ta med sig till träningen. Stort!

Det kommer såna här dagar för alla som får förmånen att streta på i Sitt Sjuttital, dagar när att köpa en bussbiljett är en stor sak Men i morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar