måndag 3 oktober 2016

Same procedure

Det är roligare procedurer på våren, men höstprocedurerna är viktigare och nu har frostnätterna börjat, lika bra att köra igång.

Vår jordfabrik, men gropen ska grävas djupare  
Vi bommar inte igen stugan helt som våra grannar här på Stentorpet gör, men utemöblerna ska plockas undan, växter klippas ner mm.  Och så här års är det OK att elda sly och trädgårdsavfall, sånt tom inte kan komposteras, det gjorde vi igår.

Så gräver jag alltid gropen för det som producerats i våra Separetter. Jag har ett omsorgsfullt utvecklat avancerat system med kompostering enligt ett system och schema som bara jag själv har insikt om. Är gropen förberedd så blir det vårproceduren desto lättare.      

Parasollet fick gå i ide. 
Värmen får stå på i vinter också, men det är lite dyrt med elen, jag borde isolera stugan bättre. Eller stänga igen helt på vintern. Eller hoppas på en mild vinter, men samtidigt vill man ju ha snö att kunna rulla sig i efter bastun!

Gräset får jag nog klippa en gång till om dagarna fortsätter vara så här fina så gräset fortsätter växa, och det är mer jobb kvar för ett par arbetsdagar till, men nu tar vi allt och ransonerar resorna till stugan lite.

Och snart nog börjar vårprocedurerna...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar