onsdag 1 februari 2017

These boots are made for walking

Som äldre gentleman lägger jag normalt inte ner så mycket pengar, tid och intresse på kläder.

Det blir en tur till Dressman då och då och jag har ett par tre rätt nyinköpta skjortor i garderoben, det får räcka ett tag. Några tröjor kanske jag skulle behöva och skor har jag ett speciellt förhållande till.

Absolut inte på nåt skumt sätt som  inte är så ovanligt vad man har läst. Inte heller så där att jag har garderoben överfull med skor av alla slag, det är ju inte heller annars så ovanligt. Pernilla Wahlgren-varning! Köper för att dom är snygga och sen aldrig använder. Men jag är lite petig när vi köper skor.

Lite oborstade idag, det fixar jag asap
Vi köper oftast skor tillsammans, jag behöver smakråd. Men vi har inte samma smak, dom skor jag plockar fram brukar Margareta rynka på näsan åt och kalla "gubbskor", hon vill ofta jag ska köpa lite sportigare skor. Sen kompromissar vi och hittar alltid bra skor, ibland lite sportiga, ibland lite gubbiga.

Så när jag fått tag på ett par skor så är det bara dom jag har. Petig att välja, sen är jag trogen min nya favorit. Man kanske borde ha några fler på gång all efter väder och vad man ska göra men jag håller mig mitt senaste val. Som mina nya kängor. Dom valde Margaret, inte alls vad jag tänkte mig. men dom här var perfekta! Ingen snörning och med ett långt skohorn är dom lätta att ta på, viktigt för oss som har långt ner till fötterna.

Rätt billiga, 500 kronor var helt OK. Boots utan snörning kommer jag att köra med. Tom så att sist jag var på stan kollade jag i någras skoaffärer efter boots i 1000-1500-klassen så när dom här är slut så har jag några nya på gång. Man går lite annorlunda i boots så jag förstås att det är populärt. Kanske cowboyboots med höga skaft?

En ung Nancy Sinatra var en favorit en gång och här kan jag bjuda på en boots-parad. Och mina boots ska dra ut på uppdrag ett par dar. Vi ses och here we go! Och man dansar bra i boots också...

      


   

  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar