lördag 11 februari 2017

Pensionärer hänger med!

I år är det 10 år sen jag blev "frälst" på det här med Sociala Medier speciellt från min horisont,  hur tar äldre emot Sociala Medier? Och jag är i stort rätt imponerad hur vi äldre hänger med, tom på Snapchat läste jag igår. Fast det sista undrar jag, jag själv har i alla fall svårt att förstå där hur man ska göra.

"Blinky thumps the Gut Bass
and solos for a while" 
Jag har haft många duster med att i motvinden försöka förklara (och försvara) "hashtags" och andra dumheter och ett klassiskt uttryck jag gärna citerar är vägföreningens svar när jag tyckte vi kunde skicka kallelser på email:  "Jag ska inte ha nån jävla epost" sa Hasse och så fick det bli.

Och det senast mothugget var: "Swish ska vi inte ha i vår förening, det använder inte äldre!"  så det har jag inte fått igenom än. Men när vi samlade in en avgift bland seniorerna på gymmet swishade alla utom två, så nog swishar seniorer!              
 
Nu på lördagseftermiddan fick jag några bilder på instrumenten vi sjunger om i "Down on the corner" i min postlåda. Dom passade bra att visa nånstans och det fick bli körens medlemsgrupp på Facebook och det tog inte mer än en timme innan hälften av medlemmarna sett bilderna och under kvällen har nog uppåt 80 % reagerat och sett bl.a. en Gut Bass som verkar vara ett överkomligt svårt instrument att lära sig spela på. Bara en sträng.

Andra instrument vi sjunger om är kalamazoo, kazoo, washboard och harp men Blinkys Gut Bass är nog mest spektakulär.    

Jag går på piller idag så att jag är kurerad till på onsdag då kören står på scenen igen!      
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar