fredag 3 februari 2017

Meningen med livet

Äntligen är det dags för lite tunga frågor i Mitt Sjuttital. Och bra svar för dig som är villrådig.

Med Trump och Putin som världens största ledare och Moderaterna som försöker få med Sverigedemokraterna så finns det all anledning att tänka över sin situation om meningen med livet och igår kom svaret till mig. Tiden går, klockan slår... Tidevarv komma, tidevarv försvinna.. Månen vandrar sin tysta ban... Jag har sett ljuset!

Owe till final!
Nu går Sverige in i en ny epok och vårt folk kommer att enas och splittras som vanligt under några månader nu när Melodifestivalen startar på lördag. Plagiat, troschock, politik, röstningsproblem, reklam, fusk... Det är det här livet handlar om ända fram till Eurovision Song Contest fram i maj.

Förra året skulle man bada naken på Sergels Torg och Dolly-Polly-tjejerna var ju pigga och Hasse Andersson var en sensation, sånt händer ju ingen annanstans än i Melodifestivalen. Om jag var lite oengagerad förra året får jag ta igen det i år och vara på tå redan i morgon men tittar jag i programmet så är det den tredje deltävlingen jag mest ser fram mot. Riktigt spänd inför Owe Thörnqvists bidrag för det är det jag kommer att rösta på.

Owe Thörnqvist, 87 år! Boogieman Blues! Honom ska vi ha! Owe har hängt med allt sedan min tidiga koltålder, och nu gör han debut i Mello! Rösta på Owe till ESC-fnalen!

Det är väl fint att meningen med livet är så här enkelt, bara att se till att rätt låt vinner. Nu kan vi lägga alla andra bekymmer åt sidan ett tag, ladda ner Mello-appen och bara koncentrera oss på Melodifestivalen 2017. Börjar i morgon.

Beroende på mottagandet av detta inlägg kanske jag kommer tillbaka i det här forumet med fördjupningar och analyser i ämnet, Meningen med livet är inget att skoja om.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar