måndag 27 februari 2017

Heja Sport!

Kvartsfinalerna är igång och VSK är med i dramatiken på väg mot årets SM-final.

Bara det att jag går så sällan till Rocklunda. Eller ABB Arena Syd som det väl heter nu. Jag skäms lite.

Snygg kille och snygg tröja
Så fint man hade som grabb att kunna hänga på Rocklunda varenda söndag och kolla på bandy. Från 10-11-årsåldern. Plankade, "får jag följa med farbror in" eller så räckte veckopengen, Räckte kanske till en korv i pausen också. Jag missade inte en match.

Pottan, Beggas, Gucko, Solla, Mischa, Malte, Ove, Sven-Erik jag minns er allihopa. Lasse som nu är med i vår träningsgrupp på Actic, han kom lite senare till VSK, så jag såg nog aldrig honom spela. och Matz-Allan stötte jag ihop med på jobbet några gånger, men han var allt bättre som bandyspelare än som dataexpert.

Det var annat förr, lite friare på 50-talet. Jag tror inte dagens föräldrar törs släppa iväg sina 10-åringar på cykel ner till bandyplanen alldeles ensamma. Eller släppa ut dom i skogen på morgonen och hoppas dom kommer hem framåt lunch som vi gjorde som barn. Synd, men det går nog inte längre för barnen att vara så fria numera.

Men bandyn då, finns det hopp? Jo VSK hade så när fått 2-0 i kvartsfinalen mot Sandviken men ajaj, Sandviken fixade 1-1 i sista sekunden. Men hoppet lever och det finns fortfarande grabbar som gillar bandy. Hoppas det finns tjejer också, men just jag känner ingen. Men Natan som bott i Solna hela sitt liv håller på bandy och VSK och han har tom en VSK-matchtröja. En dyrgrip för den är signerad av alla spelarna i VSK.

Var rädd om den tröjan Natan! Och Heja Sport!      
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar