lördag 25 februari 2017

Bra rabatt i möbelaffärn och tur idag också.

Är det nån som prutar i möbelaffärn? Ja, inte jag i alla fall. Men vi hade tur och ett fick bra pris ändå, en riktigt bra rabatt.

Vi hade bestämt oss och med en värdecheck på 300 kr vi fått som tidigare kunder pekade vi bara ut bordet vi skulle ha. Vi hade letat ett bra tag men till sist alltså bestämt oss, faktiskt ett av de allra första borden vi tittat på och nu hade vi alltså 300 kr rabatt, Men i kassan blev det ett helt annat pris!

Vi dividerade en stund, tjejen i kassan och jag, vem hade rätt? Bordet kostade nu 600 kr mer än jag tänkt sa hon, mig men på prislappen i affärn stod ett annat pris och den fick förstås gälla och så 300 kronor för värdechecken blev 900 kronor i rabatt vad det nu blev i procent. Runt 35% rabatt kanske om jag räknar lite snabbt i huvudet. Vilken tur.

Och bordet fanns hemma på lagret och var också lite snyggare än utställningsbordet, tur igen!

Ännu större tur hade jag idag i bilen på väg hem från mataffären. Jag kom från höger i en korsning där jag hade företräde och var väl inte helt uppmärksam på bilen från vänster, bara räknade med att han skulle stanna och släppa mig före, men SVISCH... I hög fart, bra mycket mer än femti, var det bara centimetrar och mina snabba reflexer som räddade den här dan. Och en hel del tur.

Annars hade det inte blivit nåt blogginlägg idag och inte heller nåt lördagsmys vid nya bordet med Melodifestivalen. Små marginaler ibland!

Jag köper allt en Trisslott idag och räknar med turen fortsätter så jag får komma till dragningen i TV4 relativt snart.    
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar