måndag 6 februari 2017

Jag tror jag gör som Bojan

Jag satt uppe nån timme i natt och bläddrade runt bland mina internetforum. Man blir  kanske fortare trött om man läser en bok, men jag vill hålla ut på boken jag är igång med så att den räcker lite längre.

Selfie på Annika & Calle i storskogen
"Det händer så mycket spännande i världen som man vill vara med om" tänkte jag. Läste AB, Expressen mm och Trumps senaste inlägg på Twitter och såg att min gårdagstweet hade fått en lajk, det är jag inte bortskämd med. Och fått en ny följare på Instagram. Läste några bloggar jag inte hunnit med, bl.a. Annikas fina skildringar om hennes vandringar som hennes familj är ute på snart sagt varje helg. Och så hamnade jag hos Bojan och hennes blogg, Dagny Carlsson 104, och bestämde mig, jag gör som Bojan!

Hon fyller 105 i vår och det kan vara en lämplig målbild att sätta upp. Räknar jag rätt har jag då lite drygt 32 år kvar för att komma upp i hennes klass. Inte för att jag tror att det blir lika uppmärksammat som Bojans prestation, men jag räknar med att ha en del kul på vägen. 32 år! 

Det hinner hända mycket på den tiden. Äldsta barnbarnet hinner fylla femti och yngsta har kommit en bra bit i karriären han också och Zlatan hinner bli 67, spelar fortfarande och slår varje år nya rekord. Det är fint med planer och målbilder, så det här får bli en bra plan, sen kanske det får räcka vid 105, Eller jag vill inte binda mig redan nu, jag får se hur det känns då om jag kör ett tag till.

Så räknar man 32 år bakåt i tiden och hamnar på 1985! Värsta året nånsin för flyget står det, nästan 2000 dör i flygolyckor. Tage Erlander dör och Lill Lindfors tappar kjolen i Eurovision-finalen. Palme levde fortfarande och Gunde Svan vann VM på 5-milen. Kikki Danielson vann Melodifestivalen med "Bra Vibrationer"

Stugan i Sala var rätt nyköpt och vi planterade vårt första äppelträd och det verkar ha varit en torr sommar, gräsmattan är ju alldeles brun.

I valet gick det dåligt för S och M men Fp hade Bengt Westerberg-effekten och ökade 30 mandat. Men sossarna regerade vidare.

Det hände mycket för 32 år sen också och kommer att hända så mycket framöver också som behöver bevakas i mina bloggar, så det är bara att spotta i nävarna och jobba vidare i Bojans anda.

Mitt Sjuttital mot nya djärva mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar