fredag 17 februari 2017

Äntligen fredag!

Hur många gånger har jag kört med den rubriken? Jag gör det enkelt och tar några osammanhängande rader under den rubriken igen. Och vicken vecka det har varit!

Tufft med hosta och snuva och sova på soffan och sånt. Men på något sätt lyckades jag friskna till tillräckligt precis till onsdagen 15:e kl 12.00 så att jag kunde stå på scenen när rockkören hade föreställning i Växhuset.

Det blir inte så många tillfällen för kören numera att stå på scenen, vi är ju så många i kören och det är inte så ofta plats för både oss och en tilltänkt publik. Men jag är alltid med när jag kan.

Och kors i jösse namn! Den här gången kom en kompis som hade lovat att komma! Dök fysiskt upp och tyckte det var skoj! Han hade inte fått förhinder!!!

 Jag har så ofta tipsat min kompisar: "Kom och lyssna! Jo, det gör jag gärna" men sen kommer det alltid nåt emellan. Eller så hade dom glömt tiden. Folk är tröga, eller kanske jag är likadan ibland, ska väl inte säga för mycket. Men om jag lovat nånting så brukar jag hålla det, lite av en hederssak.

Så här glada blev vi när vi var klara!      
Att stå på en scen inför publik och gör nåt som man kan och inte är speciellt nervös för är en upplevelse som man mår bra av. Jag har gjort otaliga dansuppvisningar och blivit påhejad på nästan otaliga löpartävlingar, men det här med sången är nog det bästa. "Sjung hellre högt och fel än lågt och rätt"  sa körledaren och vilken dröm att utan vare sig hämningar eller skyddsnät få klämma i med "It's now or never" och avsluta med ett "my love won't wait" så att publiken nästan ramlade baklänges i stolarna av luftdraget.

Rösten höll någorlunda och sen "vilade jag upp mig" ett par dar med sexårskalas och barnpassning och kunde tom börja fredan med ett pass på gymmet, så nu är  jag på banan igen och kan börja underhålla min sjuttitalsblogg igen. Mitt Sjuttital tar bara en andningspaus då och då


Och på tal om att sjunga i kör så var programserien om "Gatans Kör" rätt fantastisk när Rickard Söderberg fick ett gäng hemlösa stå på scen och sjunga. Utantill! Finns på SVT Play och rekommenderas! Inte ett öga torrt när dom gjorde sin föreställning.  
     


                 
 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar