tisdag 13 oktober 2015

Spegelprovet avslöjade 5:2-läget

På Actic. Vi körde biceps med hantlar på ett nytt sätt och jag tog plats framför den stora spegeln. Då ramlade polletten  ner.

Vi är inne på 3:e året med 5:2 och rätt skönt att aldrig behöva tänka på vad man äter, aldrig tänka på bantning och aldrig behöva ta ordet "diet" i sin mun, allt sånt slipper man som 5:2-are Gott bröd, goda såser, basturökt skinka, raggmunk, potatis.... Häromdan tog vi en burgare på McDonalds och det kan bli en pizza ibland när vi blir sugna. Men mest äter vi "bra" mat, väldigt gärna husmanskost. Sill och potatis, fläskkorv med rotmos, strömming etc. Sen får larmrapporterna komma och gå men vi 5:2-ar vidare.

Slim fit
Men sista tiden har vi gått upp några kilo och nu händer inget med vikten, vi ligger där och skvalpar på 2-3 kilo högre vikt än när det var som lägst. Men som sagt idag gjorde jag spegelprovet.

Tyvärr hade jag inte mobilen med mig och kan inte dokumentera, så ni får tro mig på mitt ord. Nu vet jag: den något ökade vikten har hamnat i mina biceps där jag jonglerade effektivt med 4-kilosvikterna. Låter inte så märkvärdigt, men 3*40 sekunder är rätt plågsamt mot slutet där Actics Frida hejade på och gav sitt beröm. Och jag sög i mig och kämpade vidare!

Sen är det benmusklerna också som svällt sista tiden så att jag nästan har svårt att få på dom här röda brallorna. Inte för midjans skull, men vadmusklerna spänner så hårt så det här är i smalaste laget. Vadmuskler väger också en hel del.

Muskler väger mer än fett, och de första åren med 5:2 när vi gick ner så mycket blev vi väl av med det inre fettet men nu får jag nog vara nöjd med att hålla vikten. Lite inre fett försvinner fortfarande men ersätts med muskler....

Skryt? Ja, lite men det är allt så det är. Om jag vacklat lite med 5:2 (en och annan 2-dag kan vara lite tråkig) så fick jag en positiv puff av spegelprovet!            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar