måndag 27 juni 2016

Tillfälligt Avbrott

Hela havet stormar efter Storbritanniens EU-val och det har blåst även här i fritidshuset i Stentorpet.

Det blåste friskt under Wild Kids
Jag har som Carola känt mig alldeles som fångad av en stormvind där jag plötsligt stod här i en levande orkan. Lite lätt förstärkt av stålverket jag har i ena örat, men nu har stormen i stort blåst över och lugnet har tillfälligt lagt sig men på börsen blåser det friska EU-vindar. 6,3 procent ner just nu.

Midsommarveckan är alltid lite kaotisk för oss så det första jag gjorde var att stänga bloggen så snart alla deltagarna till den årliga föräldrafria Wild Kids-veckan anlänt. Det är helt omöjligt att tänka egna tankar en sån vecka även om vi i år hade så bra hjälp av Ellen och Alexa. Men såklart att det blev ett Tillfälligt Avbrott i Mitt Sjuttital. och nu blir det en lätt mjukstart. Mitt Sjuttital tuffar vidare.

När FF-veckan är över och när midsommarhelgen kom och föräldrarna anslöt var vi 15 personer i stugorna. Vi fick ta fram partytältet så att alla fick plats runt matbordet och några hade som tur var med sig tält och sovsäckar när det blev ont om sovplatser. Högar av disk delade vi demokratiskt på!

I den här åldern tar man ett år i taget. Det gick i år också, men nu behövs några lugna dagar att komma ifatt. Vi började med en tur hem till stan för att tvätta.

Och min intressanta blogg är på banan igen.

                
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar