fredag 10 juni 2016

Nature Fights Back

En ovanligt tuff försommar avslutades med en ovanligt tuff vecka med bl.a. marathon och rockshow, men nu har jag någorlunda hämtat andan. Någorlunda. Tur det, naturen hann nästan ta över.

En annan titel jag kunnat använda idag hade varit "Vänd dem inte ryggen", titeln på filmen från 1955 där Bill Haleys rockmusik slog igenom. Jag syftar då på ogräs, busk och sly som tar över direkt om man vänder ryggen till.

Så här kan det gå om man inte röjer i tid
Visst ser jag att andra tänker "Vem bryr sig" och låter sin sly frodas, men om jag nu inte gillar allt underhåll man måste fixa med i ett fritidshus så är just rensa sly nåt jag tycker är riktigt kul. Jobbigt men kul och värt jobbet. Vi började redan igår och tog några meter till idag. Ett evighetsgöra. Jag kanske tar några meter till i kväll.

Synd för alla sommarfestare, men som tur är för oss så vräker regnet ner just nu, så kanske jag törs elda upp all sly vi rensat. Men så snart man eldat upp rishögen så börjar man ju samla en ny, Ett evighetsgöra.

Nature Fights Back, det tänkte jag också på på morgonpromenaden idag bortåt mossen. Det här är ju Jordskottsland. Det var här Muns härjade och det var här den lilla tjejen blev bortrövad där hon låg på en mossklädd sten och det var där allt filmades härom året. Så här är det allvar med att naturen slår tillbaka.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar