onsdag 27 maj 2020

Dag 72 -- Hur blir det i sommar? Och sen?

Dagarna rullar på. Tur att jag började med den här Corona-bloggen, alla dagar flyter ju samman, men nu har jag i alla fall lite koll på hur Corona-tidens första månader kändes.

Frukost i morgonsolen

Igår var frågan om man skulle lätta lite på restriktionerna för oss 70+, men nix - vi ska fortsätta att hålla oss undan, faran är långt ifrån över sas det. Jag som känner mig helt frisk hade kanske hoppats att få röra mig ute lite mer, men det är OK, jag fortsätter att vara försiktig och göra som FHM säger. Det är rätt enkelt i stugan och i en liten stad som Sala där det  är lugnt i affärerna och ingen trängsel på stan när vi köpte några blommor utomhus i torghandeln så helt isolerade känner vi oss inte.

FHM uppmuntrade oss 70+ till utomhusaktiviteter och att träffas utomhus, det var fint. Det har säkert många varit nervösa för, men bra att det blev sagt, men sammankomster över 50 är fortfarande inte tillåtet. 

Restriktionerna fortsätter, smittan hänger kvar under sommaren så om inget speciellt händer så blir det väl så här i sommar och vi blir kvar i stugan på tu man hand. Kanske kan vi få några enstaka besök och vi kan ju själva åka runt lite, men just nu känns det tveksamt att hyra stuga och hotell och vandrarhem är uteslutet, det blir nog att klippa gräs i stugan i sommar. 

Hoppas jag har fel, men risken är väl att det fortsätter ett tag in på hösten också, sen har vi bott så länge i Sala att vi nog måste mantalsskriva oss där. Så flyttar vi tillbaka till lägenheten "when those autumn leaves start to fall" . 

Vi får ha hur bra som helst i vårt fritidshus i Sala, men hoppas jag har fel så det inte dröjer så himla länge innan allt är normalt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar