söndag 3 maj 2020

Dag 48 - En rättelse och I had a dream

Fångar räknade en gång dagar med streck på väggen i cellen har man sett och andra har mer moderna sätt men det kan bli fel ändå. Jag kunde inte hålla rätt på mina dagar så jag rättar mig. Inte förrän idag är det Dag 48 i min karantän min Sociala distans.

För oss äldre är det allt svårare att hålla rätt på dagar och helt omöjligt nu när man inte har nåt att hänga upp dagarna på och jag ska vara mer noga med att hålla rätt på mina karantändagar. Hjärngymnastik om inte annat.

Söndagar i karantän är också viktiga dagar att hålla rätt på: "Länge Leve Loppet"-dagen.

Mina trogna kamrater blir allt snabbare
Så här långt är de här raderna skrivna i mobilen på rygg i min säng. Jag vaknade nu för 10 minuter sen mitt i en dröm som kan vara värd att notera för en analys, men först kom jag ihåg  LLL-loppet, börjar med det. Återkommer.

::::: Ute i skogen ::::::::::::::::::

Tillbaka från skogen, vilken morgon! Två glas vatten, en liten macka och en halv kopp kaffe sen jogging genom skogen. Och bad i ån är stärkande och hälsosamt. Nu fortsätter jag:

I ett upprop häromdan efterlystes drömmar om Corona. Det kan visa hur vi tänker, hur vi blivit påverkade var tanken. Minns inte hashtaggen så jag noterar här i stället. I had a dream last night:

För första gången på länge drömde jag om körsång. En liten grupp ur kören, bara 5-6 pers, sjöng och allt gick bra ända till finalen när vi skulle sjunga: "Tvätta, tvätta liten hand, bort med smuts och bort med sand!" Melodi Blinka lilla stjärna. Jag tog i för fullt men valde fel melodi: "California here I come, right back where it started from". Jag fick skäll av tjejen bredvid mig och vaknade svettig.

Lämnar den till Corona-forskarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar