söndag 17 maj 2020

Dag 62 - Mot nya djärva mål

Två månader! Det är bara att spotta i nävarna och gå vidare men först en resumé:
Han provar skateboard,
jag kör Tik Tok

När viruset slog till hamnade vi direkt i sommarstugan 45 minuter utanför stan. Trots rekommendationerna att hålla sig hemma kändes det OK och där har vi hållit oss undan sen dess.

Det gör vi fortfarande. Vi handlar mat själva och har bara som hastigast varit in i någon annan affär, som när jag akut behövde en VVS-koppling t.ex. Försökte en gång handla mat på nätet men det blev för krångligt, men lite annat smått har vi näthandlat och hämtat i postluckan i matbutiken.

Utemat = 0, men McDonalds Drive Thru och Thai i luckan hos Gröna Woken fungerar bra. På Facebook ser jag åldersvänner som ogenerat går på puben och restauranger och nån åker till Koster läste jag. Kanske FHM och Socialstyrelsen är för stränga, men vi gör som dom säger men det kryper i kroppen efter två månader..

Så nu spottar jag i nävarna och lyfter blicken MOT NYA DJÄRVA MÅL!

Jag friskar upp mitt Tik Tok-konto, Rockabeaty, som legat nere några år, det får i all sin anspråkslöshet bli MITT NYA DJÄRVA MÅL, att glädja min läsekrets med 15 sekundersfilmer. Moget!

Nu i de här tiderna av social distans är det allt viktigare att våga ha självdistans och självironi. Folk tar sig själva på så löjligt stort allvar och TV-nyheterna uppmärksammade häromdan några 70+ som också hamnat på Tik Tok. Det gjorde ju jag redan för ett par år sen så det var inget scoop precis som SVT Nyheter kom med men nu fick jag anledning att ta nya tag.

Mina FB-vänner har redan sett ett par filmer, här kommer en till från mina första försök för ett par år sen. Under veckan ska jag sedan gå vidare mot mina nya djärva mål!     





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar