fredag 8 maj 2020

Dag 53 - Grattis Dagny 108 år idag!

Nästan 25.000 smittade och över 3000 döda idag. Och vi är kvar i vår distansering i stugan. Och Dagny Carlsson fyller år. Det gör min vän Bengt också.

Grattis till Bengt! Samma årgång som jag men tyvärr sjuk sen länge och grattis till Dagny också, 108 år idag! Fortfarande hyfsat frisk. Så olika det kan bli.

Grattis!
Dagny delar varje dag med sig av sina funderingar på sin blogg, det är kanske det som håller henne så pass frisk som hon är. Klarade en trafikolycka för två år sen och lunginflammationen på det. 22 år  äldre än jag! För 22 år sen hade jag inte ens börjat löpträna, det ger lite perspektiv. Hon skaffade datorn vid 99 och började med sin blogg året efter men idag får hon dricka champagnen ensam skriver hon.

Min egen födelsedag närmar sig också, och vi får väl dela tårtan på två, Margareta och jag,. fortfarande för tidigt att ta emot besök? Dag 53 och man blir lite uppgiven. Jag skulle kunna jobba mer på tomten, men drar mig för att springa på Bygg-Max och köpa bräder. Då är det lättare att ta en kopp kaffe och sen en tupplur. Oroväckande.

Jag har inte Dagnys energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar