onsdag 13 maj 2020

Dag 58 - Jag har trendat på Twitter !!!!!

Min Gonatt-ritual varje kväll hamnar ofta en stund hos Twitter. Visserligen trist med allt svammel där från SD-klientelet, men det berör ju aldrig mig. Men intressant annars att skanna igenom dagens nätdebatter, aktuella ämnen och se vad som trendar i debatten.

Trump är alltid hett, och Löfven, Greta, Covid-19 och sånt. Ibra eller Zlatan trendar ofta och just idag ligger Jesus bra till.

Men igår, tisdag den 12 maj, trendade jag! Klockan var kanske 23 när jag kikade in på Twitters topplista och där ÖVERST före alla politiker och allt om Corona och Covid, där allra högst upp hittar jag ÖRJAN. Det hade tydligen spridits en del rykten om aktieaffärer, företagsköp och samarbete med Ibra. Kommentarerna flödade och några fattade ingenting skrev dom.

Efter en halvtimme hade trenden blåst över och allt var som vanligt igen men lite kul var det att få trenda på Twitter om än bara en Corona-kväll. Min stund.

Hur ryktet om mig o Ibra och mina aktieaffärer har kommit ut får jag gå till botten med. SD-trollen skulle säkert skylla invandrare,  Löfven eller Anders Tegnell.

Örjan är ju ett rätt ovanligt namn så det råder förstås inte minsta tvivel att det är mig det handlar om och om du mot förmodan inte har koll på Twitter-trenderna bjuder jag på några skärmdumpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar