måndag 3 september 2018

Dan före dan

Alla har väl sina datum som betyder lite extra. Bortsett från  födelsedagar, bröllopsdagar och sånt. Nu tänker jag mer på andra typer av viktiga datum. Här är ett urval av mina:

7 juni, 7 november, 2 november, 12 maj, 20 augusti m.fl. Kanske 23 april också. Till alla datum hänger ett årtal också förstås.

Det är sällan jag uppmärksammar dom här datumen och slår på stort med flaggor och musik, mer att jag noterar mina framgångar lite tyst för mig själv, man ska ju inte förhäva sig fick man läa sig på 50-talet. Du ska inte tro att du är nåt!

Men nu vankas klang och jubelfest i morgon, den 4:e september. Jubileernas jubileum. Festernas fest!

Inbjudan har tidigare gått ut där intresserade fått meddela önskemål att få deltaga på festen, men då ansökningarna varit svåra att prioritera har sekretariatet inte kunnat hantera ansökningarna, så förutsättningarna är ändrade!

SAMTLIGA intresserade vänner och ovänner är välkomna till ett Öppet Hus på 5:e våningen här på Karlsdal tisdagen den 4:e september. För att i någon mån hantera besökarskarorna har vi två slots, 10-13.15 och 17.30-24.00. Efter midnatt drar vi gemensamt ut på stan för att rulla hatt och måla stan röd, så det är lämpligt att ta med nödvändiga attiraljer, dvs hatt och rödfärg.

Presenter mottages gärna och som alternativ om fantasin tryter går det bra att swisha!

Väl mött med sång och tal på mitt 10-års-jubileum! Vad det handlar om skrev jag häromdan, men har du glömt vad det handlar om är du extra välkommen. Då har du lika dåligt minne som jag så vi kan ta varandra i hand och bilda klubb som man sa en gång i tiden, har glömt när!
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar