söndag 23 september 2018

Spooky

Övernaturligt - osannolikt - oförklarligt. För inte beror det väl på att jag är slarvig som saker bara försvinner. Här är två skrämmande exempel.

Nu var det min jacka. Min svarta favoritjacka som jag köpt alldeles själv, bara det! Men nu är det en fd jacka.

Himlen var becksvart när jag körde ner bilen i garaget. Becksvart som varslade om att nåt otäckt skulle hända. Jag tog väskan och jackan men prick när jag kom ut ur garaget vräkte molnet ur sig allt regn i en enda skur, skyfall är ett för blekt ord. Även om jag tog en språngmarsch 25 meter till första trapphuset för att ta källarvägen till mitt trapphus så blev jag dyngsur.

Inte mer med det, jag torkade upp under kvällen och på morgonen tänkte jag ta jackan för en promenad, men galgen var tom. Min jacka var en fd jacka! Kvar i bilen? Nix! Tappat den under 25-meterssprångmarschen så att den ligger nånstans? Nix. Jackan finns inte kvar i sinnevärlden!

Spooky! Inte kan väl någon av mina trevliga grannar tagit hand om och lagt beslag på en i så fall dyngsur jacka liggande på backen! Nej då tror jag snarare på nåt övernaturligt. Det är mer troligt.

Som det övernaturliga när min pyjamas försvann! Jag ska väl inte bli alltför privat, men jag sliter inte ut så många pyjamasar så får ni väl tänka själva, men när jag trots allt har, eller har haft, en sån är det väl konstigt att den plötsligt är helt borta den också. Fd pyjamas. Lika spooky det också.

Glömt nånstans? Nej ett så vidlyftigt leverne har jag inte så att jag kan ha glömt den där jag inte borde ha glömt den. Så det är allt nåt övernaturligt det också.

Tyvärr kan jag inte av naturliga orsaker visa i bild det som jag av övernaturliga orsaker blivit av med, men visst är det intressant att jag är med om så mycket över övernaturligt.

Finns nog nån klämmig förening, spiritualism, jag borde gå med i för att hitta min jacka och nattskjorta?       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar