lördag 15 september 2018

Rock Everybody fyller 5 år

Ena jubileet  efter det andra, nu är det rockkören.

Vi firar internt med tårta om några dar, men i kväll visar vi upp oss för allmänheten under Kulturnatten med ett riktigt bra program. Vår musikkultur är väl värd att låta både unga och gamla ta del av.
Starten 2013 uppmärksammades av Vlt
Så slår det mig en tanke.

5 år och kanske 5 framträdanden om året, 20-25 gånger har vi stått på nån scen här i Västerås. Vid varje tillfälle har jag tipsat mina FB-bekanta, mailat några som oförklarligt nog inte håller sig med Facebook, gjort reklam för mina träningskamrater i bastun etc. Inte ens grannarna har kommit undan. Och gamla arbetskamrater förstås.

Inte alltför pushigt. Jag vet att man blir lite avvaktande om man är för ihärdig. Man vill ju inte låta sig påverkas. Men det är lite märkligt hur svårt det är att få sina kontakter att bli publik på våra shower. Typiskt svenskt eller vad?

Men nu i kväll är det Kulturnatten, så alla är väl ute på stan, jag ska kolla lite extra om jag ser någon av dom jag tänker på. Kanske jag har några groupies som smyger i bakgrunden och inte vågar sig fram till artisterna?

Få se i kväll om jag har komplett fel i min analys, då ska jag äta upp min hatt eller nåt sånt.

"I can feel a glowing sensation taking place" sjunger vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar