lördag 11 augusti 2018

#runforkim

Lördagen 10 augusti 2018 gick ett antal motionslopp runt om i världen under hashtaggen #runforkim. Den 10 augusti 2015 sprang tjejer runt om i Sverige motionslopp med titeln "Springande Tjejer".

Almunge 10 aug 2015
2015 sympatisprang jag med Elisabeth och  "Springande Tjejer" i Almunge och nu 2018 sprang jag för mig själv, en alldeles egen #runforkim i Svassla-skogen.

Båda loppen var manifestationer för kvinnor som tragiskt och brutalt blivit mördade, Ida 2015 i joggingspåret och Kim för prick ett år sen 2017 i en ubåt. Vidriga mord men så fint att just joggare och löpare hedrar kvinnorna med att samlas och springa tillsammans, prata om dom och visa dom aktning och sympati.

Om det inte vore så tragiskt med kvinnomord kunde jag ta fram nåt personligt positivt, eller förresten jag gör det. 10 aug 2015 med loppet för Ida o 10 aug 2018 med loppet för Kim är två positiva lopp för mig.

Jag tappar motivationen att springa lite då och då men dom här två augustiloppen har gjort att jag kommit igång igen. Efter 2015 blev det både ett marathon och ett Lidingöloppet som jag trodde skulle bli min svanesång för motivationen tog slut hösten 2017. Men så kom #runforkim och i går kom jag igång igen hoppas jag. Två träningar Svassla-skogen och det går riktigt bra att springa!

Om det blir  nån mer tävling återstår att se, men just nu känner jag mig motiverad att ge joggingen en chans till. Och jag har en kagge som jag skulle vilja minska, det är motivation nog.

Och tappar jag motivationen nån mer gång tänker jag på 10 augusti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar