fredag 17 augusti 2018

Min tuffaste utmaning

Prata inför folk är den värsta utmaningen för många men det var länge sen det var en utmaning för mig. Ja, en jättepublik skulle jag nog vara lite byxis för och det finns en hel del annat jag är tveksam att jag skulle kunna klara. Men nu står jag banne mig inför den tuffaste utmaningen av dom alla.

Vid övermogen ålder, 74 år, och inte löptränat på nästan ett helt år är jag igång att springa igen. Start 10/8 med en två-kilometersvända (!!). Så kort har jag väl aldrig sprungit tidigare och det var rätt jobbigt. Segt men ändå rätt OK. Fick lite ont i knät på slutet - hade jag hållit upp för länge?

Idag dubblade jag till fyra kilometer med nio-minuterstempo! Pinsamt kort och pinsamt långsamt! Men inget ont i knät! Regnsjukt och småkallt men jag är igång!

Det värsta med den här utmaningen kanske blir motivationen och att sätta upp rimliga mål, men det är fint att köra utmaningen lite offentligt så här. Kanske man kan få en klapp på axeln nån gång, det är en bra morot.

Och kul vore det om nån likasinnad kunde bli inspirerad och matcha utmaningen. Jag har satt upp fem mål för mig själv - finns det nån annan i övermogen, alternativt mogen, alternativt omogen  ålder som matchar de här målen: 

Utmaningen startade 10/8 2018.

Första delmålet: Innan september är slut - milen på 1.20
Andra delmålet: Innan nyår -                     milen på 1.10
Tredje delmålet: Innan mars är slut           två mil på 2.30
Fjärde och femte delmålen;                       to be decided

Tärningen är kastad, vem matchar min tuffaste utmaning?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar