tisdag 28 augusti 2018

Eftertänksam innan festen

Vecka 36 blir en enda klang och jubelfest men nu är det vecka 35. Den här veckan kör jag några ord om eftertankens kranka blekhet.

Först vet jag inte riktigt vad Shakespeare egentligen menade, men det låter ju bra och seriöst. Var det Hamlet själv som sa det? Tage Danielsson skojade  till det med "Först när helvetet gör stjärten stekhet, kommer eftertankens kranka blekhet". Tage, så där får man väl inte säga, vad skulle Wille tänkt.

Men för att ta fasta på Tages spaning är det väl bra att vara eftertänksam lite tidigare än när lågorna i underjorden kommer alltför nära så det är nog rätt tid just idag att vara lite eftertänksam.

Vi tog en runda på Erikslund idag, Jag tittad bl.a. in på MediaMarkt för att kolla lite teknik, men jag är frånåkt, jag fattar inte förkortningarna på prylarna längre. Travade runt på IKEA och en massa andra affärer också men jag blev alldeles slut. Efter 3,5 timme styrde vi hemåt när v i inte orkade längre och hade knappt handlat ett dugg, min fantasi och köplust har sinat.

Nu är klockan halv tre och jag borde lägga mig och sova middag en stund för inte bara köplusten utan också orken har också sinat. Det är ingen riktig fart på gubben längre.

Det skulle pigga upp med en joggingrunda, det vet jag, men det är inte som förr att bara ge sig ut. Nu måste jag allt sova en stund först. Jag trodde jag skulle vara utvilad efter sommaren, men....

OK, det är vanligt att det känns lite segt just när sommarn är slut och det blir snart bättre. En tupplur, sen fortsätter planeringen inför jubileumsveckan. Och till helgen blir det en utflykt så nu känns det redan bättre. 



     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar