måndag 6 november 2017

#vadfanfårjag

Jag får väl erkänna att jag tycker det är rätt kul när folk som borde veta bättre gör magplask.

När Svenskt Näringslivs Leif Östling drar till med "vad fan får jag" när han blev trängd i en  fråga om Paradise Papers var det ett riktigt magplask. Han har pudlat lite lätt och kommer nog över det här men det var ju inte så begåvat, och rätt kul att följa den här hashtaggen på Twitter. Nån enstaka tar honom i försvar, men han fick uppsträckningar av desto fler. Carl Bildt t.ex. Jo det var ett väldigt obegåvat uttalande.

Twitterstormar är rätt kul. Som #stuffmoderaternadid efter Sofia Arkelstens klavertramp om moderaternas stordåd i Syd-Afrika och kvinnlig rösträtt etc. Och Trumps #covfefe var underhållande och höll i sig ett bra tag, men kan förstås inte klassas riktigt som en Twitterstorm. #metoo är intressant hur det utvecklats. 

Men jag är inte så aktiv på Twitter. Kanske innan jag släcker lampan att jag bläddrar igenom dagens Twitterstorm och #vadfanfårjag har nog inte slutat än. Men jag lägger mig inte i så mycket, läser mest andras kommentarer.

Det var allt för idag. Två möten på samma dag är tufft i Mitt Sjuttital, och Leif, jag betalar inte 20-30 miljoner i skatt, men min restskatt jag betalade i går gjorde jag om inte med glädje så i alla fall med omtanken om dom som har det lite knapert. 
               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar