söndag 5 november 2017

Kaffe och bullar gör mig glad

I min resa genom Mitt Sjuttital blir det naturligt funderingar ibland hur sjuttitalet såg ut för mina föräldrar och svärföräldrar och kanske andra innan dom också.

Men ingenting jag skriver som mitt tidsfördriv gör anspråk på att vara heltäckande och i allt helt historiskt korrekt om jag nu gör några egna tolkningar och minns fel. Men så här en söndag i allhelgonahelgen var det nog en runda med kaffe och bullar, så enkelt allt var en gång.

Det hade säkert blivit kaffe och mandelkubb hos svärmor om man ska precisera och svärfar kom aldrig in i sitt sjuttital. Och så fick hon spela lite kort med barnbarnen, Sniff var populärt.

Kaffe och bulle är underskattat. Och gott. Alltför sällan man numera tittar in till nån på en kopp kaffe numera i Mitt Sjuttital.

Årets restskatt är betald idag. Pengar tillbaka på skatten har jag aldrig fått sen jag blev pensionär. Jag säger som Tage i sången nedan, "då hjälper det med en påse gott". Och förstås en kopp kaffe. 

Den här sången har jag haft med förr. Men den är lika bra ändå. Kopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar