måndag 20 november 2017

Slit och släp

Senaste dagarna har det varit "slit och släp".

Den som inte kopplar "slit och släp" till Sven Delblanc och Anders Nyström är för ung, men vi mogna män och kvinnor kopplar direkt. Tänker på sommar och sol och en pilsner i gräset vid åkanten. Slit och släp! Men men alla åldrar har ju sina uttryck, det är mycket som vi inte kopplar.

Men slit och släp har det varit med vår pågående källarstädning, "typ dö",  och det är trist att erkänna att styrkan i armarna avtar med kvadraten på dagarna i Mitt Sjuttital trots all bicepsträning på Actic. Pengarna tillbaka!

I går blev jag t.ex. överfallen av en normaltung plastback som kom farande från översta hyllan och som jag inte orkade hålla emot. Damp ner strax bredvid mig och sprack så den går till tippen direkt utan att jag ens kollar innehållet.

Trist, men det är som vanligt bara att gilla läget. Då är det däremot fantastiskt att se alla kvinnor som inte gillar läget nu hösten 2017.

#metoo #tystnadtagning #teknisktfel #närmusikentystnar - hashtaggarna duggar tätt och man hör fantastiska berättelser hur kvinnor har det. Gilla inte läget! Och så här har det väl alltid varit, pigor som blivit med barn med greven och så, men nog måste det här ha blivit värre på senare år. Eller..? Ja inte vet jag, men fint att tjejerna inte gillar läget längre. Och i Ryssland finns inte problemet har Putin sagt, en sån tur för kvinnorna där.

#medvilkenrätt #imaktenskorridorer #visjungerut är några andra exempel ses jag.

En som inte gillar läget men som nu inom några timmar allt får lov att göra det är Mugabe i Zimbawe. 93 år gammal och världens äldsta president/diktator vägrar han att sluta men man kommer alldeles strax att lyfta bort honom ändå. Vare sig det blir nån demokrati efter honom eller inte så var det på tiden!

Nu spottar jag i nävarna och tar nya tag i källarn! Slit och släp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar