torsdag 26 november 2020

Stress i Corona-tider

Senaste nytt om Corona: 6622 döda och antal smittade ökar! Enl. prognosen kommer smittan att öka ett par veckor till för att sen plana ut och sakta minska under vintern. Vaccineringen kan börja under januari, och jag har tänkt klara Corona-krisen! Jag ju tänkt bli 100! Stressigt.

För övrigt: I mogen ålder blir man lätt stressad av lite av varje och så klart Coronan gör att man blir extra stressad och dessutom har det varit lite mycket ett tag. Det är så mycket vi ska fixa och så himla mycket man ska lära sig och klara av och ingen på nära håll att fråga. Och jag är ju "äldre äldre" tror jag, eller är det när man passerat 90?  

Blocket!

Nya bilen försöker jag lära mig. Vi blev av med däcken till den gamla igår och nya bilen lär jag mig bättre och bättre dag för dag, men det är massor kvar att lära och allt kommer jag inte att orka med, jag inser det. Det är så himla mycket finesser, men vi får skylla oss själva. Vi brukar alltid köpa budgetmodellen, här blev det tvärtom. Återkommer med lite tips när jag lärt mig mer. Så många knappar! Det är så mycket man ska kunna.  

Emely är flink med saxen 
Så fick jag hem en ny dator igår. Det känns lite mer hemtamt men mycket att lära sig där också. Det var suveränt att få rensa upp gamla synder, rensa och slänga allt gammalt skräp jag sparat på mig under 11 år. Nu vänder jag blad och börjar om från noll. Det mesta fungerar så jag behöver nog inte stressa upp mig över den. Tvärtom fungerade direkt på den nya några problem jag tidigare haft med den gamla. Fint, det är så mycket man ska kunna.    

Förresten  har jag inte ens lärt mig alla finesser med vår smart-TV vi köpte förra året, det får jag nog ta tag i. Röststyrning t.ex.

Men skönt och lite avstressande var det idag att gå ner till Emely på Klippstugan. Vi var helt ensamma hon och jag på den Corona-säkra tiden innan dom öppnar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar