måndag 23 november 2020

Ställ in, boka av, skjut upp

Stefan Löfven höll tal till nationen igår. Ett bra och allvarligt tal.   

Men såklart ska folk surra om "inget nytt, dubbla budskap, det var inte så värst, det där vet väl alla, felriktat" och en massa sånt trams, det är väl bara att tugga i sig! Ställ in, boka av, skjut upp.

Folk, vi också, var lite slappa ett tag i början på hösten när vi trodde faran var över. Nu behövdes allt några allvarsord. Ett bra tal med ett bra budskap. Inget att kritisera och misstänkliggöra. 

Det är Black Friday på fredag 27/11 och jag planerade tidigt i höstas in ett köp av en pryl jag är i akut behov av, tänkte att jag kunde spara några kronor. Men det var lätt att inse att nån Black Friday blir det inte för mig! Redan i förra veckan beställde jag i stället min pryl till tillräckligt bra pris och får den levererad hem i morrn.

Kanske hade jag kunnat tjäna nån extra tusing om jag trängts på El-Giganten på fredag, men lite omdöme måste man ju ha.  

Ska bli intressant att se om det blir kaos på fredag i Black Friday-hysterin. Ställ in, boka av, skjut upp!              

1 kommentar:

  1. Hoppas att folk har vett och inte anammar Black Friday!

    Blir trött på alla som gnäller om att det är oklart vad som gäller angående coronan.

    Allt är solklart och går inte att förklara bort!

    SvaraRadera