onsdag 18 november 2020

Dag 246 - Nu är det allvar!

Om det nu kändes hoppfullt under sommaren med måttlig smittspridning så känns det inte så nu. Restriktionerna blev allt tuffare igår. "Gå inte på gym! Gör ingenting du inte måste! Det kommer att bli värre! Max 8 pers! Etc etc" 
Kul avbrott!

Nästan lite krigskänsla som i boken jag just läst, "Klar Himmel". Man bara håller i och håller ut. I boken tar kriget slut och en del överlever. I Corona-tiden läser jag böcker, promenerar och håller avstånd och tänker att jag ska överleva och klara av den här händelselösa tiden där tvättstugan varannan måndag är ett kul avbrott.

Ett positivt besked i förrgår var i alla fall att några vaccin nästan är klara och ger 90-95%-igt skydd. Jag tar en spruta direkt när man får! 

Och i väntan på det köade vi idag för vaccinering mot säsongsinfluensan. Konstigt att kön var så kort bara, har alla redan hunnit vaccinera sig?           

Till sist ser jag redan nu fram mot våren, vintern får bara passera med böcker och promenader. Antal smittade och döda ökar oroväckande men jag gör så gott jag kan för att inte komma med i den statistiken. 

I boken jag läste från kriget drack man  surrogatkaffe och hade knappt med mat medan vi har färskbryggt Zoegas Dark Temptation, bullar och kakor och allt man saknar i frys och kyl finns i mataffären. Såklart man håller ut.

Och pensionen kommer i morgon!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar