torsdag 7 december 2017

T-ordet förenar

Vaknade tidigt i natt, redan strax efter tre så jag har haft gott om tid att kolla hur mina amerikanska vänner har det med mr T.

Tydligt att dom förlitar sig mycket på högre makter och möjligt att det är därför dom drar sig för att skriva ut ordet Tinnitus, dom nöjer sig oftast med ett stort T. Och förutom den högre makten är det många som hoppas på mediciner av olika slag. "Hjälper det" frågar nån men Nix! Onödigt tycker de flesta som ändå knaprar på med sina piller. "Det är mest doktorn som har nytta av dom" tyckte någon.

Inatt var det en som fått ett positivt meddelande: "I'll be quiet for you today, babe" hade mr T meddelat på Messenger! Annars är det mest klagolåtar men dom som beklagar sig allra värst och som ser riktigt drastiska lösningar på sina problem får inte vara med i FB-gruppen, sånt ansvar kan man inte lägga över på andra, men att klaga lite är förstås OK och tänka att dom andra verkar ha det värre.

En stackare missade sin tenta som han inte orkat plugga tillräckligt för, men det är ju bra att ha något att skylla på också.

Min T är nog rätt medioker, det är väl bara  såna här nätter man legat vaken som det är irriterande, men fint att vara med i en grupp likasinnade. No big deal för mig, jag sover bättre i morgon natt och det finns många som har det värre.

Saknar en svensk liknande FB-grupp, jag lägger nog upp en sån och agerar lite expert här på hemmaplan.

Nu är det dags för dagens jobb och spring och skubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar