tisdag 19 december 2017

Matteprogrammet på Framtidsskolan fixar tiden

Jakten på tidsskristallen går in i ett kritiskt läge. Slutuppgörelsen närmar sig.

Under alla "Mitt Förtital, Femtital och Sextital" har jag såklart följt julkalendrarna på SVT. Men i år var jag lite kluven en tid får jag erkänna.

Det där med Framtidsskolan, portalen och roboten Gorby kändes lite för komplicerat här i Mitt Sjuttital ett tag, jag hängde inte med men nu börjar jag förstå. Och nu när dr Ruben har blivit snäll så sitter jag klistrad och hejar på ungdomarna som ska rädda världen.

Rektorn för skolan har också blivit snäll och städar upp i professor Styregaards labb, dom lite mer vuxna eleverna har slutat mobba Asrin, Lima och Max.

På jobbet hände det att jag fick berätta för arbetskamrater vad julkalendrarna handlade om, småbarnsföräldrar som inte tog sig tid att titta tillsammans med sina barn.   

Jag hoppas jag aldrig blir så gammal att jag slutar titta på SVT:s Julkalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar