torsdag 28 december 2017

Mellandagsrea i Mitt Sjuttital

Tre dagar kvar till nyår påminde mig Facebook i morse så här bjuder jag på diverse åsikter till riktigt bra mellandagsreapriser:

I Vlt listade några musikjournalister årets bästa låt och artister, men bedrövligt nog kände jag inte till en enda låt och inte en enda artist! Trodde jag var en gammal stofil, men jag verkar mer vara en gammal fossil! Som tur var var i alla fall Thåström med på listan, visserligen med en för mig okänd låt. Så tåget har gått!


Möjligen blev jag stärkt av Elaine E., 38, som på Instagram noterade att hon inte heller är helt ung. Men att vara 20 är ju inte mycket att sakna tyckte hon och hennes följare. Skönt att den lite jobbiga tiden är över tyckte dom och jag också.. Men det var rätt kul också, om man ska vara ärlig så vi säger Grattis till Casper som blir 20 i dagarna.

Dagens trista nyhet är ätt IQ-nivån är på väg ner! Oroande på sikt! Folk, möjligen yngre, läser för lite var första kommentarerna och det verkar troligt. Och folk skriver för lite. Folk borde t.ex. skriva mer bloggar. Åtminstone en kvart om dagen med penna eller tangentbord. Vi äldre minns Arne Tammer, ni yngre kan googla:

"Ge mig en kvart om dagen och jag ger dig en helt ny hjärna" skulle Arne sagt om han haft en bloggarskola.

I går lånade jag efter tips av Annika boken "Hjärnstark" där man både bättrar på fysiken och oredan i hjärnan, ska bli intressant att läsa.

Årets nyordslista var lite mager tycker jag, blir nog inte många nya ord jag tar till mig. Och Döstäda kan jag redan både i teorin och praktiken.

Annars verkar vi äntligen ha kommit ifatt oss själva nu efter julen. Igår sov vi bra på natten men vi somnade ändå två gånger under dagen. Båda två. Och somnade ändå i går kväll och vaknade inte förrän efter åtta! Båda två. Rena ungdomsfasonerna när man kunde sova hur mycket som helst på jullovet men i stället vara uppe halva natten.

Men så länge orkar vi inte vara uppe ens på jullovet, men det är i alla fall inga problem med tolvslaget på nyårsnatten då vi firar in 2018 i en spektakulär 3D-show i Westeros-stil nere på stan. GOT-fantasterna är nog avis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar