lördag 30 december 2017

Cityringen

Nu dammar väl folk av sina nyårslöften igen. Äta bättre och motionera mer. Inget för mig, är redan perfekt...
Nästan hemma i fint decemberväder

En promenad är alltid fint och vi bor ju längs en av stans mest populära promenadstråk, Cityringen.

Såklart inget för naturupplevelser, men för en snabb promenad oavsett väder är den suverän, plogas och sandas helt OK när snön väl kommer. Tidigt på morgnarna är folk ute ocå går eller joggar och sen är det igång hela dan. Och skulle det så vara att man blir trött kan man ju gena genom stan och tjäna nån kilometer.

4,75 km mätte vi det till idag och vi höll riktigt bra tempo. Men jag tappade hakan när vi kom halvvägs, var det så himla länge sen vi tog den här rundan? Precis vid stationen står ett nybyggt 10-12-våningshus jag inte minns att jag sett tidigare. Comfort Hotel öppnar om två månader och jag har inte ens tänkt på att bygget varit igång. Det byggs så mycket i Västerås. Hotell och bostäder. Och om några veckor öppnar Royale, en nattklubb med Vip-balkong. Jag längtar! Balettdamer?

Men nyårslöften då? Jo jag kör med det som min ålderskamrat i Medelåldersplus drog till med idag. "Jag lovar inför det nya året att vara karl för min hatt, hålla fanan högt och vara grabben med choklad i!"

Det ska jag säkert kunna hålla och här tar jag en favorit i repris, min första film på Youtube för 8 år sen. Filmat med min första mobil som hade den faciliteten, Sony Ericsson 700:

.               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar