tisdag 18 augusti 2015

Tisdagsmorgnarna börjar ta slut

Tisdagsmorgon, lite segt att komma upp som vanligt. Bara 10 minuter till i sängen, sen 5 minuter till, och 5 till.

En selfie efter badet
Men till slut tog jag mig i kragen så blev det min joggingrunda till mossen i alla fall. Laddade med ett glas vatten, det var allt. Gick förvånansvärt lätt fast jag egentligen inte ätit ordentligt sen söndagslunchen och på tvådagen igår lassade jag bara in 600 kalorier. Det var helt tyst längs skogsvägen, men nu blir det väl inte så många fler såna här morgnar i år. Om några veckor har vi väl flyttat tillbaka in till stan.

På mossen stod tranorna som vanligt. Dom har varit lite anonyma i år och har inte flugit över Stentorpet och väckt oss i sextaget som dom brukar göra, men på mossen kliver dom runt som vanligt. Det var det enda liv jag såg idag på morronrundan men klockan var ju inte åtta än, inte ens Gunnar såg jag till, men han var nog redan ute på sin cykel.  

Lite mulet än så länge, men ganska varmt. En riktigt fin morronrunda. På fastande mage går det inte så fort och inte så långt heller. Vlt i brevlådan, har inte varit en enda miss den här sommaren, och så hem för ett morrondopp i ån som fortfarande håller 18 grader. Och sen är man lagom igång för en frukostfilen, kaffe och morronnyheterna på TV.

Så här odramatiskt börjar en dag på Stentorpet men det kan inte vara så mycket bättre. Nu gäller det att ta vara på de här sista sommarvarma veckorna innan flyttlasset går hem till Västerås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar