onsdag 16 december 2020

På spaning efter julstämningen


Snöfri jul i år också verkar det som, plus 3 på julafton är prognosen. Nu saknar jag snön på riktigt! Och vänner. 

Vasaparken
På promenaden idag kollade jag lite extra efter julstämning. Vi har en gran på tomten, och det finns en på torget och gatubelysningen i City är fin men  skulle jag hitta något mer? 

I Vasaparken lyser några hjortar, det är ju fint, men neråt sjön var det rätt magert. 

Restaurangerna där hade pliktskyldigast några ljusslingor utanför entrén och mellan husen var det rätt magert. På de stora balkongerna var det bättre, det är nog fint på kvällarna. Men ingen is på Mälaren förstås och blir det som förra året blir det isfritt i år också. 


Mycket folk promenerar längs vattnet, men det brukar vara kul att ta sig ut på isen. Sitta och sola på Utter Inn mitt ute i sjön.

Till sist stötte jag på en gran i alla fall. Utan belysning men ändå! The Steam Hotel. 

Det fick bli höjdpunkten på min spaning efter julstämningen så här en vecka före julafton.    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar