fredag 18 december 2020

Hemmagympa med Sofia

Knäna böj!
 När man inte törs träna på Actic så är det tur att vi har Sofias Hemmagympa  på Svt. 

Sen ser jag att Actic fortfarande kör sina seniorpass, tom dubbla pass ibland. Otroligt att mina seniorkamrater törs. Dumt och så onödigt när vi har Sofia på TV och promenader i friska luften.

Tio över nio varje morgon, en stol kan vara bra för att hålla balansen och nån gång ska man ha en vikt eller som idag en pinne, jag tog vandringsstaven. Sen är det 20 minuter i eget tempo i Sverigetröjan och cykelbyxor. Svettigt ibland och alltid skoj, Sofia är en riktig tillgång för Svt. Kanske tuffare på Actic då man kämpar mer med grupptrycket där, här är det ju bara vi två. 

Men Kors i krösamoset. Med 20 minuter nästan varje morgon börjar jag få ordning på min onda axel! Att lyfta för tungt har bara gjort det onda värre, då är det bättre att träna lugnt varje dag.

Mest lite enkel skolgymnastik, men Sofia på TV har blivit en positiv effekt av Coronan. Så många soffpotatisar som aldrig tidigare tränat är igång. Populärt, det här får SVT svårt att sluta med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar