söndag 6 december 2020

Över 7000 nu

Jag måste notera den här siffran i min Corona-dokumentation, men jag ville inte skriva 7000 döda i rubriken, det lät för brutalt, men det var det jag menade, en ny gräns, ett nytt rekord. Fortfarande känner jag personligen ingen som dött av Corona, inte ens blivit sjuk av det men man är ju så isolerad och har så lite kontakter, så vad vet man när man inte längre träffar folk? Bara promenerar.

Trångt i mitten
Vi testade gymmet utomhus några veckor men inomhus kändes inte bra, det hoppade vi av. Jag jobbar hemifrån nu skrev jag till Actic när vi frös korten igen. 250 kr kostade det att frysa korten, dumt. Det är ju en insats för samhället vi gör att inte gå på gym. Bara promenerar.

Promenerar, promenerar. Vanliga rundan, nya rundor. Det var inte så begåvat att köpa ny bil i november under en Corona-pandemi, bilen bara står där i garaget  och samlar damm. Vi hade kunnat tjäna en hel del lusidorer på att vara utan bil i vinter men jag går ner och sätter mig en stund i bilen ibland och läser instruktionsboken. Det är också en slags hobby.

Jag ska klara av'et till slut

Skärmen med GPS, radio och all körstatistik har så mycket funktioner att jag skulle behöva en lärarledd kurs, inget för självstudier för mig. Undrar vad mina grannar tänker när dom ser mig sitta där nere i garaget och riva mig i håret. En gång räckte det att lära sig hur växlarna låg och var choken satt.

Och inte är det nån vidare julstämning heller. Nog skulle det vara kul med lite snö i år. Kanske inte som i Gävle 1998, århundradets snöstorm, men jag håller tummarna för lite lagom mycket.

Gävle 5 dec 1998




1 kommentar:

  1. Julsånger på Spotify idag, 2:a advent - julstämningen kryper på!

    SvaraRadera