lördag 12 december 2020

Julhandeln i Coronatiden

Nej, inte har jag trängts i affärer i år, jag har förstås skickat efter en  hel del i år. Och köat på ICA i stället, men där har det varit bra ordning.

Men några gånger har det varit enklast att kila ner till affärerna i City och då har jag alltid hängt på låset och i  alla fall sett till att det varit lugnt med folk och inga köer. Om jag tänker efter har jag nog inte stått i en folksamling vare sig inomhus eller utomhus på hela det här året efter att vi slutade med körträningarna.

Men idag var det nära. Extrapris på handskar på Åhlens, 99 kr mot ordinarie pris 349! Men vi var först på plan som vanligt, bara en gumma framför som visserligen tog lite väl god tid på sig innan hon bestämt sig för sina 5-6 par som billiga julklappar, men vi lämnade lång lucka. jag provade min storlek och bestämde mig på 10 sek, Margareta köade för betalning och jag gick ut på gatan.

Kön gick långt ut på gatan

Kön in till disken med handskarna handskarna bara växte, men det var bra disciplin och det var ju bra pris på handskarna. 

Jag blev nöjd, rätt Corona-säkert tror jag, men inte är det väl läge att vara alltför petnoga när det är mycket folk i affären. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar