torsdag 17 december 2015

Torsdag i Västerås.

Torsdagskväll i Vedbaek sjöng Hasse Alfredsson om, Det här är alltså en torsdag i Västerås. Rätt stillsam.

Lite morgonseg i en lätt förkylning tar jag en fundering vid datorn innan dagens jobb och spring och skubb. Så här är förutsättningarna inför en vanlig torsdag i mitt sjuttital 2015. I Västerås.

Torsdag morgon - normalt en joggingtid, men jag struntar i det idag - halsen. Lika bra med det, extremt halt idag!

Torsdag - Filmtips på morron-TV och jag brukar notera filmer jag vill se, men Star Wars som släpptes igår kommer jag inte att se. "Passar alla från sju till sjuttio år" hörde jag igår en ansvarig säga, så jag är väl för gammal. Och SciFi är jag inte så svag för mer än "Liftarens guide till galaxen". Den ser jag gärna om lite då och då, den passar bara allt bättre för oss över sjuttio.

Torsdag - handla mat. Vi är bara två i familjen men släpar hem tonvis med mat känns det som. Månadshandlar, veckohandlar och kompletterar nästan varje dag.

Torsdag - normalt "två-dag" men vi skippar det den här veckan, det blen en 6:1-vecka. Dels är det dumt att halvfasta när man är lite småvissen men framför allt vankas det eftermiddagsmöte med PRO! After Work på Pitchers med underhållning och trevligt sällskap. Inte så bra för min tinnitus, men jag brukar knipa med öronen så ordnar det sig.

Torsdag - jag har några andra ärenden så här veckan före jul också som jag ska ta itu med alldeles på en gång nu och så är det en lite dataassistans här i huset som jag ska hjälpa till med.

Torsdag - idag måste leveransen från Tre komma, lockvarorna dom missade att skicka mig när jag köpte mobilen. Dom får dagen på sig så ringer jag i morgon, som ni ser är det lite körigt idag så jag hinner nog inte ringa idag.

"Jag har vart i Monaco och sett Rainer och Grace" sjunger Hasse A men rankar en torsdagsväll i Vedbaek högre. En torsdag i Västerås står sig riktigt bra det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar