måndag 14 december 2015

Julkalendern 2015

Sen tidernas begynnelse ha jag alltid följt Julkalendern. I år också.

Att vara barnslig är den bästa egenskap man kan ha, och det underlättar lite för att följa Julkalendern. Årets, "Tusen år till julafton" är lite annorlunda och blev förstås utskälld och ifrågasatt, "det är ju inga tomtar..."  och vad "riktiga" barn tycker vet jag inte, men jag tycker som vanligt att Julkalendern är bra. Och om jag förstått det rätt är det bra tittarsiffror i år också.

Som sagt annorlunda, inga tomtar och ingen spännande story, men det fina med det är att om man missar ett avsnitt så måste man inte titta ifatt för att följa handlingen så jag erkänner att jag hoppar ett och annat avsnitt så att jag idag efter 14 avsnitt nog bara sett runt 10 avsnitt.

Trevliga barn i serien och lite tokrolig pappa och lite mer sansad mamma, nog måste barn tycka det här är roligt och kanske tom intressant. Om nån vecka eller så är man framme vid 40-talet, då blir det extra intressant för mig där min egen resa började. Vad Tareq Taylor bjuder på för mat då blir extra intressant, blir det nåt som vi fortfarande äter?

Julkalendern 2016Så här års är det jämt frågor om vilken årgång som var bäst, men oftast tycker jag alltid att den senaste är bäst. Visst har några stuckit ut lite extra, och lite kul när nån blir extra utskälld, dom kan jag tycka lite extra bra om bara för sakens skull.

Så årets julkalender är klart godkänd och jag fortsätter att följa den ända in i kaklet och tittar förstås redan framåt! Mot 2016!

Castingen för Julkalendern 2016 är i full gång såg jag så vad gör jag? Dom söker deltagare upp till 80 år så det är klart att jag skickade in min anmälan! Och hamnade på en rekryteringssite där jag fick lägga upp ett konto och pricka för färdigheter och diverse data så att man kan se vad jag passar till för roll i Julkalendern 2016 i första hand (jultomte?) men även andra roller i andra produktioner. Betalda roller utlovas mer ersättningar från 500 till 35.000 kr, men jag undrar om inte den ersättningsnivån kan mångdubblas när det kommer till kontraktsskrivning.

Spännande! Och äntligen kan jag få komma på filmgalan, göra intervjuer och få sitta i morronsofforna!     
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar