lördag 28 oktober 2017

Jag missköter jobbet som kulturarbetare

Tur att jag frilansar och inte heller har jag nån inkomst på jobbet, så det gör inte så mycket.

Men i mitt hårda tempo i Mitt Sjuttital får bloggen stå åt sidan ibland för viktigare uppdrag. Men så idag, lördag fick jag en stund över och kan ta upp nåt intressant. Kan börja med kaffebryggar'n.

Brygger utmärkt kaffe
Köpte en ny häromdan och valde länge och väl på Elgiganten. Fanns så många modeller. Och dyrt eller billigt - vilket är bäst? Så slog vi till i mellanklassen. 4-500 tror jag den skulle kosta och kommer till kassan: 199 kronor ville dom ha.

Hur gör man? Det var förstås nån som flyttat om bland kartongerna, men det fick bli ett snabbt beslut, vi tog den, det fick bli en billig kaffebryggare. Och den är jättebra, Melittas billigaste, rekommenderas. Det blev ett bra köp och jag ser att ICA säljer den för 300 så då blev köpet ännu bättre. Rekommenderas!

En miniräknare är bra att ha i skrivbordslådan, min köpte jag för 25-30 år sen på OK: Billig, under 25-35 kr har jag för mig, Utan batterier, går på solceller och funkar fortfarande. Roade mig att googla och banne mig, den finns fortfarande att köpa på nätet på en site med lite retroprylar. 300 kr vill dom ha nu så den här behåller jag tills priset gått upp några 100% till. Den här rekommenderas också. Ja, jag vet att det finns i mobilen, men det här är bättre.

Så till sist några ord om vittnesidentifikation. "Den där långa killen som stod bredvid dig förut, vart har han tagit vägen"  frågade ett par tjejer i kören mig igår. Jag visste inte vem så dom fick beskriva honom mer, och det enda dom kom med var att han var sååå lång. Sjöng högt och bra också sa dom. Vi funderade tillsammans och jag hittade honom som en Facebook-vän: Lång? Tja 180, inte så förskräckligt långt va? Men att han var helt kal på huvudet, blankpolerad, det hade inte tjejerna tänkt på. Inte heller att han saknar några tänder. Men han var väldigt, väldigt lång - det berodde förstås på att han brukade stå bredvid mig (167) på träningarna. Men beskrivningar ska man ta med en nypa salt.           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar