fredag 11 augusti 2017

Sommarvädret 2017

För en gångs skull hade jag lite ork kvar när kvällen kom så jag kan väl runda av en fin sommardag med några tankar om vädret. Lagom jobbigt.

Hur har sommarn 2017 egentligen varit? Vi har pratat ibland om det Margareta och jag och vi har allt haft lite olika åsikter. De flesta tycker nog det varit en rätt dålig sommar, men jag tycker allt att så himla eländigt har det väl inte varit.

Jo, det har väl aldrig varit över 30 grader på hela sommaren och bara några enstaka dar över 25 och några tar kanske det som ett bevis på en dålig sommar men det har väl inte heller varit så många riktigt kalla dar, nedåt 15-16 eller så. Inte heller så mycket regn hittills, lite "mittemellanväder" hela sommarn. Rätt OK tycker jag. Lite för blåsigt kan jag gå med på, och visst kunde det väl ha varit några fler ljumma kvällar, men jag vidhåller min åsikt, rätt OK sommar.

Söderöver i Europa har man läst om stekande sol och 35-40-45 i flera veckor i sträck, "Lucifer". Folk har ju dött av värmen! Nej då har vi haft det bra mycket bättre i Sverige, rätt OK sommar.

Och blir det några fler varma dagar i det som är kvar av sommaren så kommer jag att ändra "rätt OK sommar" till "riktigt bra sommar".

Halva augusti kvar och halva september också, sen är väl sommaren slut. Så slutgiltig summering av sommaren 2017 blir 15/9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar